tisdag, december 23, 2008

Kort not före helgfriden

Kalmar


Jag har avslutat alla julklappsinköp och sitter vid datorn. Jag slås av hur få barn jag känner när jag inte kommer på någon att köpa muminpussel åt. (Se där en sårbar punkt hos en bortflyttare, touché. Får bli till något födelsedagsbarn i Malmö sen.) Nå, duken är rutig, och ute i salongen knäpper det i veden i bras-DVD:n. Ubuntu-cola med Malibu i glaset, glögg i koppen.

Den normala verksamheten kommer att återupptas efter helgen, då kommer vi att fortsätta diskutera klass, centrum/periferi, Sveriges mest konservativa stad och så vidare.

Lite konsttips: I vaktkuren utanför fängelset, nattmuseet, har Edwin Böck (för mig känd som stabil medspelare i Teater Katastrofs korplag '97 eller när det var) en installation med en snabbt roterande julgran ljudsatt med hetsiga hitversioner av julmusik. På andra sidan järnvägen, utanför konstmuseet och Byttans uteservering, finns ett träd med amerikansk julmusik non-stop. Antagligen helt utan konstnärligt syfte, men lika absurd. Det har sagts mig att det ska finnas en skridskobana där någonstans i stadsparken med! Mmm... som i Warszawa. Hoppas det stämmer. Har inte riktigt bestämt om jag ska gå ut på juldagen, men blir det så, så blir det Söderport, det är fortfarande ett opretentiöst indie-electronica-reggae-salsa-balkanrock-ställe och det både vill och måste man stödja. Var där vid 19.00 eller stå i svinkall kö.

Nu är det strax dags att klä granen och slå in de sista klapparna, sen är det frid!

Etiketter: ,

0 Kommentarer:

Skicka en kommentar

<< Home