onsdag, december 19, 2007

Dit och hem igen

Det är onsdag i Malmö och sista veckan före jul. Det är tid för firmafester, vännerna där i oömma kläder på kluster-get-together, eller i kanske i pullover på institutionen. Men inte jag. Jag är min egen firma.

Ger mig ut och springer, rensar huvet. Över Ystadgatan, förbi vattentornet, över Nobelvägen. Ner genom Södra Sofielund längs gatlyktorna.

Alla röker i Polen. Alla snusar i Sverige. Utom de som håller på med yoga, och det är ganska många. Fast de kan feströka lite. Eller festsnusa, fast det är nog inte lika vanligt. Rökning är nog galant och kontinentalt igen.

Rensa huvet på slagg. Lägga upp en ny bättre plan. Skådespelaren vet att allt börjar i kroppen. Springa vidare. Vidare längs Heleneholmsstigen, förbi fjärrvärmeverket. In i Fosie, längs asfaltsslingans vida krökning om höghusen. Om jag är rädd för något här så är det att bli tagen för en våldtäktsman i svart mössa. Saktar ner lite.

När jag kommer fram till HSB-området "Per Albins hem", vänder jag, springer tillbaka igen.

Etiketter:

2 Kommentarer:

Den 20 december, 2007 21:45, skrev Anonymous Anonym...

Härligt att läsa att du rör på dig o att du återkommer till de betongurbana vidderna kring fjerris å fompan. Fina texter om nätterna i Warszawa å annat, längtar efter att återvända å det lär ju bli aktuellt..

Dags att ringa nästa område i W som e det nya klusterlustret om 6 månader. Behöver en karta. Inkl. förorter.

 
Den 21 december, 2007 00:47, skrev Blogger Gabriel...

Nästa område... jag säger bara "Uwaga Praga". Praga har ju varit på gång länge, men det tar fortfarande lite tid. De nya klubbarna ligger vid Ul. 11 Listopada.

 

Skicka en kommentar

<< Home