torsdag, november 15, 2007

"Har du vart i Skurup...

... har du sett .. Skurup." säger kvinnan. ICA-mannen vid mjölkkylen frågar kvinnorna varifrån de kommer, den första säger "Jag är från Möllan". Men den andra alltså: Skurup. "Ja det har ju brett ut sig..." "Har det vart något höghus där någon gång"?

Jag drar mig ner mot kolonialvarorna och hör något om "...gröna vågen, sjuttiotalet..." tona ut. Nej, när man är i Europa får man inte missa Skurups närradio, där det just nu sänds mycket ambitiös journalistik, enligt Erik Rosendahl som jag träffade på Ljudbaren igår. En bra ljudbar. En italiensk luftskeppsofficer, betraktad ur Mannsk Matzsk strandfluktarvinkel, en Bush-remix, konkret musik, Peter Kihlgård (som, om jag minns rätt, enligt Peter Hultsberg myntade sentensen "Myten är ibland sannare än sanningen", fast det kan ha varit Hemingway) och: först och främst: Smygpremiär för Sveriges första fristående radioteatergrupp, med det polskklingande namnet Radiowy! Anbefalles, smakprov finns nu på sajten, premiär på tisdag!

Nej, nu har jag precis ropat in en biljett till Stockis, ska hooka upp med darling TG dårå! Drar ikväll, hörs!

Andra bloggar om: , , , , ,

Etiketter:

0 Kommentarer:

Skicka en kommentar

<< Home