måndag, januari 26, 2009

Gammal blogg

(Fritt efter Maggio/Linnros.)

Ingenting, ingenting att uppdatera idag,
de som läser drar

Trettioett, bor i andra hand och har inget kul, borde logga ut.

Stackars mig (stackars mig) ingen bryr sig om gamla jag.
Jag vill se nån kommentera mig
så i morrn skrivs en bättre dag
ohh

Refr:
Som i en gammal blogg (gammal blogg)

som sparas i min läsare
vill läsa samma blogg (samma blogg)
där allt blir bra som stoff

Lördag kväll, stirrar ensam på en statistiklogg
jag minns samma blogg
ingen där
lägger fyra kommentarer i rad, ingen gör mig glad
stackars mig (stackars mig) för ingen bryr sig om gamla jag
orkar inte längre vänta på (stackars mig)
att imorrn skrivs en bättre dag

(Refr.)

Det är bara information, information, information jämt
oh ohhh
jag skriver ingenting i flera dar
flummar, somnar om och vaknar medan andra lägger ut

Det är bara information, information, information jämt jämt
oh ohhh


Som i en gammal blogg där allt blir bra, där allt oooh
Jag ser en gammal blogg (gammal blogg) jag laddar i min läsare
det är bara samma blogg, oh (samma blogg) där allt blir bra som stoff
ooh

(gammal blogg)
som sparas i min läsare
det är bara samma blogg (samma blogg)
där allt blir bra
där allt blir bra som stoff

ohh


---

Det här är blott och bart en litterär konstruktion, givetvis... och man känner sig sällan så älskad som när man får 30+ lyckönskningar på födelsedagen. Men, för den stund man ändå vill se bakåt: Av alla gamla preskriberade romanser, skandaler, lifes and times finns ganska många, faktiskt, kvar. Se era egna och andras gamla bloggeskapader på Internet Archive Wayback Machine. Tack Nils för tipset.

Etiketter:

0 Kommentarer:

Skicka en kommentar

<< Home